fredag 25. mai 2012

Gruppearbeid, hva er moderne akkurat nå?

I faget kvalitet og dokumentasjon hadde vi en gruppeoppgave der vi skulle lage en film/bildeserie om hva som er moderne akkurat nå. Vi ble først delt inn i grupper, og fikk selv velge hvilket tema vi ville ha. Vi kunne velge mellom interiør, smykker, klær, utstillingsdesign, hårmote, blomster og illustrasjon og grafiskdesign. Min gruppe valgte interiør, det passet meg bra fordi jeg er interessert i møbler og interiør.
Det første vi måtte gjøre var å ta bilder til filmen, vi kunne også lete opp bilder på nettet. Det skulle være minst 30 bilder, og det skulle legges til musikk.

Vi laget filmen i et program som hete Photostory, dette er et veldig enkelt program. Og jeg tror alle kan lære seg å bruke dette, siden det er så simpelt og lett lært.

Her er filmen:


Kompetansemål
reflektere over og vurdere eget og andres arbeider som grunnlag for å tolke trender og finne fram til egne utviklingsbehov
- bruke digitale verktøy i kvalitetsarbeid og presentasjons- og dokumentasjonsarbeid i tråd med yrkesmessige behov

Egenvurdering
Jeg er ganske fornøyd med filmen, og jeg syns oppgaven var veldig enkel. Jeg skulle ønske vi kunne ha brukt et annet program men mere muligheter, og som var litt mer utfordrende en dette. 

Karen Kolstad

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar