torsdag 15. desember 2011

Fargeoppgave

Vi har hatt en farge oppgave som var delt inn i 2 oppgaver.
oppgave 1 var at vi skulle male Ittens fargesirkel og male fargeprøver for å bli kjent med fargene. På fargeprøvene skulle vi også eksperimentere med forskjellige teknikker, for eksempel svamp, pussepapir og transparent.
Ittens fargesirkel

Her har jeg først malt oransje, og teipet på striper også malt over med en mørk farge.

Her har jeg malt med bare grunnfarger og malt over med andre farger
 for å fine ut hvordan de oppfører seg med hverandre.  
Andre del av fargeoppgaven var å male et stort maleri der vi skulle velge oss en fargekontrast. Da valgte jeg å bruke varm/kald, den varme fargen underst og den kalde over. På bildet skulle vi bruke teip teknikken, og med teipen skulle vi lage hus, da kunne man velge om man ville ha vanlig hus, blokk, hytte eller hvilket hus som helst. Her er mitt bilde:
Teknikkene jeg har brukt er:
svamp
transparent
teip
pussepapir
Egenvurdering: Jeg er fornøyd med resultatet, og syns bildet ble helt okei. Jeg er mest fornøyd med husene, fordi de ble som jeg hadde tenkt.

Karen Kolstad

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar