torsdag 15. desember 2011

Prosjekt til fordypning

På vg1 har vi tilsammen 4 uker med prosjekt til fordypning hvor vi er 2 uker i  hver termin ut i utplassering. I uke 43 og 44 var vi på utplassering. Jeg var utplassert på Åhléns, som er en interiør butikk. før praksis ukene hadde vi litt forberedelser på skolen, da skulle vi blant annet skrive opp noen ønsker om hva vi ville jobbe mer og første ønsket mitt var interiør. Så da fikk jeg jobbe på interiørbutikk. På skolen fikk vi også "opplæring" i hvordan man skulle oppføre seg i en bedrift, hvordan man skulle kle seg og hvordan man skulle ta seg av kundene. Vi fikk også noen timer til å besøke bedriften og bli litt kjent med lokalet og de som jobbet der.

Jeg lærte ganske mye de 2 ukene jeg jobbet der, blant annet:
- stå i kassa
- behandle kunder
- mer salg
- hvordan man lager utstillinger
- prise varer
- varepåfylling
- hvordan det er å jobbe i  butikk
- det som ligger bak en butikk

Så alt i alt er jeg ganske fornøyd med jobben, og tror at jeg vil fortsette med interiør når jeg blir eldre. Men da vil jeg enten være interiørkonsulent eller ha min egen butikk.

Karen Kolstad

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar